Az utóbbi időben úgy alakult, hogy megsokszoroztam a volt Mikroszkóp Színpad- ma Kabaré24) nézőterén előfordulásaim számát. Ez azért is ment nagyon könnyen, mert előtte sohasem voltam. Így felmerült bennem a gyanú, vagyunk még ezzel így jó néhányan. Arra gondoltam hát, hogy egy virtuális séta keretében megismertetem az ismerőseim számára az ismeretlent, és közben szubjektív ajánlattal is szolgálok a legújabb produkcióról. Február közepén mutatta be a társulat néhány jeles külsős taggal megerősítve a Kabaré retro c. két felvonásost, ami Tabi László írásai alapján készült jelenetek fűzére.
.jpg)
Egy pöttömnyi színpad a Brodway-n
Ez a kedvcsináló, de előbb jöjjön maga az intézmény. Minden történeti visszatekintést nélkülözve a Mikroszkóp Színpaddal az utóbbi évtizedben teljesen összeforrt a Sas József neve, és az ő általa képviselt humor. Majd egy éve jött a Verebes, aki teljesen más humort kívánt a falak közé csempészni, mondjuk úgy, hogy váltakozó sikerrel. Akik a Sast szerették, azokat nem érdekelte ez a fajta vicces irónia, akik meg mást szerettek volna, azokhoz nem jutott el a hír, hogy a Sas kabarén kívül itt már más is előfordul. .
Egy szó, mint száz a Kabaré 24 homlokzata is már szerényen húzódik meg a Thália impozánsabb bejárata mellett, de mégiscsak ott lakik a budapesti Brodway-n, az Operett Színházzal és a Moulin Rouge-val szemben (na, ott fogalmam sincs, mi van). A környéken, lépten, nyomon a kultúra szórványintézményei mellett isteni cukrászdákat, kávézókat és éttermeket is találsz. A Kabaré 24-be betérve máris érzed a 60-sas évek retro „illatát”. Már az ajtót belökni is jó kondit igényel. Az egész olyan, mint egy babaház, amiben minden megvan csak kicsiben. A lépcsősor első kanyarjában ott a ruhatár és a büfé. Utóbbi a színház egészéhez képest szép is, tágas is. Így aztán a bemutatók kapcsán mini képzőművészeti kiállítások és zenei performanszok is történnek errefelé. Most Darvas Iván, Agárdi Gábor, Verebes István képzőművészeti munkáiból kaphatunk többek között ízelítőt. Ki gondolta volna, hogy Darvas amellett, hogy zseniális színész volt, még a számítógépes grafikához is értett. A büfét elhagyva megérkezünk a nézőtérre, ahol 160-180 ember foglalhat helyet. A színháztér előtti folyosón a hatvanas éveket idéző világítótestek között nézegethetjük a közel és távolabbi múlt néha kissé kopottas relikviáit. Apró nézőtérhez apró színpad jár, de éppen ettől olyan meghitt az egész, már- már azt érzed, hogy azok ott a színpadon csak Neked játszanak. Aludni éppen ezért igen nehéz, fáradtan ne menj oda!
Ilyen a színház belülről… apró és retro…
Azok a hatvanas évek!?
A darab vagy inkább produkció engem a rádió kabaré nagy pillanataira emlékeztetett, arra az időre, mikor a hónap egyik hétfőjén körülültük a rádiót és nagyszerű művészek tolmácsolásában élveztük a „vicceket”, nevettünk azokon a történeteken, amik csak másokkal estek meg, velünk soha. Emlékeztek a rádióban olyan nevek nevettettek, mint Psota Irén, Sinkovics Imre, Bárdi György, Kern András, Koltai Róbert, de még a Gobbi Hilda is megfordult arra. Ők tudták, hogy igazán bolondozni is komoly művészet. ..
A Kabaré retroban, a Nagymező utcában Lorán Lenke, Pindroch Csaba, Nádas György, Egri Márta, Schlanger András, Megyeri Zoltán, Bősze Péter, Karsai István, Szántó Szandra, Aradi Tibor gondoskodik a kikapcsolódásról.
.jpg)
Ajánlom kalandvágyó kortársaimnak, hogyha elegük van egy estére a híradóból, a sajtótörvényből, hogy ki, mit és kinek nyilatkozott, meg abból, hogy milyen új megbízottakat kapunk, akik magunktól is megvédnek, akkor töltsenek el két órát Tabival a Kabaré 24-ben.
Képeket itt nézegethetsz: